Få svar på dine spørgsmål
Når du flytter ind på Gundsø Omsorgscenter, har du sikkert spørgsmål om forskellige emner, såsom rengøring, lægebehandling, medicin og tandpleje.
Du kan forhåbentlig finde svar på alle dine spørgsmål herunder, men hvis du stadig er i tvivl om noget, kan du kontakte os på tlf. 46 31 87 52.
Praktiske oplysninger til beboere på Gundsø Omsorgscenter
Vi er meget fleksible ift. aktiviteter, da vi godt er klar over, at energiniveauet kan være forskellige fra dag til dag.
Vi har ofte "erindringsdans" sammen med seniorhøjskolen.
Du kan se vores aktivitetskalender på vores side med begivenheder.
Den opdaterede aktivitetskalender hænger også altid på væggen, når du kommer ind.
Hvis du ønsker at læse, kan du låne bøger og lydbøger fra biblioteket i Ågerup. Spørg personalet for yderligere information.
Rådet har til formål at repræsentere borgerne over for kommunen således, at den daglige drift bedst muligt tilgodeser borgernes ønsker og behov. Formålet er endvidere at styrke dialogen mellem pårørende og personale
Du kan læse mere om bruger- og pårørenderådet på Gundsø Omsorgscenter her.
Fodplejeren kommer hver 2. torsdag, og personalet sørger for, at beboerne bliver skrevet på listen til behandling. Det er dog muligt at indgå andre, individuelle aftaler.
Du kan søge om tilskud til behandlingen (udvidet helbredstillæg). Dette er indtægtsbestemt.
Fodplejeren kan hjælpe dig med at søge tilskuddet.
Betaling for fodpleje foregår via servicepakken og trækkes automatisk herfra.
Vi har en indboforsikring, der dækker fællesarealerne, men ikke boligerne.
Vi anbefaler derfor, at du selv opretter en indboforsikring til din bolig.
Ved fraflytning af boligerne bliver vi ofte spurgt, om vi vil ”arve” møbler, tøj mm. Det er naturligvis altid i den bedste mening, for det er jo synd at kassere ting, som fortsat er pæne og som kan fungere. Men vi må desværre sige nej tak til alt.
Det påhviler derfor de pårørende at tømme hele boligen og selv bortkøre de ting, der skal kasseres – møbler, tøj, planter mm.
Vi har kontakt til frisør Marlene fra ”M Design”
Marlene kommer hver 4 eller 5 uge, og personalet sørger gerne for at lave aftaler for beboerne.
Marlene har telefonnr. 29 70 70 74 og kan
kontaktes mht. personlige spørgsmål og aftaler.
Frisøren tilbyder vask, klip og føn, permanent og farve.
Kræver hårbehandlingen tilstedeværelse af en anden person end
frisøren, påhviler denne opgave de pårørende.
Betaling foregår via servicepakken og trækkes automatisk herfra.
Der ligger en Coop 365 på den anden side af Gundsølillevej. Her er der mulighed for at handle ind.
Influenzavaccination er et gratis tilbud til alle beboere og foregår om efteråret. Det foregår på Gundsø Omsorgscenter og varetages af de praktiserende læger.
Hvis beboeren ikke selv er i stand til at træffe en beslutning, bliver de pårørende kontaktet.
Du har mulighed for at skifte til den faste læge, der er tilknyttet Gundsø Omsorgscenter. Det er Gundsølægerne, Hyldekærsvej 2, 4000 Roskilde.
Den daglige medicin administreres af personalet. Det er kun tilladt for personalet at give medicin, vi selv har doseret.
Når du flytter ind, får du udleveret en nøglebrik til boligen.
Du underskriver i forbindelse med det en "nøglekvittering", da bortkomne nøglebrikker skal erstattes ved fraflytning. Erstatning af en nøglebrik koster 200 kr.
Vi arbejder ud fra en døgnrytmeplan, hvor der tages hensyn til den enkelte borgers behov. Hverdagen er struktureret på en måde, så det genkendelige er til stede for borgeren.
Rengøring udføres hver 14. dag og udføres alle hverdage i dagtimerne.
Hertil kommer den daglige oprydning som f.eks. at bære affald væk, vande blomster, aftørre spildt mad og drikke mm.
Det er tilladt at ryge i egen bolig, men ikke på fællesarealerne.
Hvis du ønsker omsorgstandpleje, skal du visiteres af en medarbejder ved kommunen. Læs mere om omsorgstandpleje her.
I hver lejlighed er der stik til telefon og TV. Der kan tages følgende kanaler: DR 1, DR 2 og TV 2.
En stueantenne kan forbedre kvaliteten på TV'et.
Vi vasker som udgangspunkt borgernes tøj en gang om ugen.
Det er nødvendigt, at tøjet er mærket med bolignummer. Nummerering af tøjet koster 300 kr. som et engangsbeløb, med mindre de pårørende selv ønsker at stå for mærkningen.
Vi kan ikke tilbyde håndvask af tøj og kan ikke tage ansvar for uld, silke og lignende. Tøjet vaskes i industrimaskiner, og vi har
desværre erfaring for, at tøj, der kræver vask ved 30 grader, lider overlast og krymper.
Rensning af tøj påhviler beboeren eller beboerens pårørende.
Som udgangspunkt ledsager personalet ikke beboere til planlagte besøg hos læge, tandlæge, hospital og lignende.
Beboere skal visiteres til individuel terapeutisk genoptræning.